Zo maak je een heerlijke Groene Smoothie bij de lunch!

lekkere groene smoothieGezond eten voelt soms als een hele opgave. Je hebt een druk leven en dan is het erg verleidelijk om even snel tussendoor iets te snacken. En meestal maak je dan niet de meest gezonde keuze. Met als gevolg dat je merkt dat er langzaamaan steeds meer kilo’s bijkomen. Dus is het tijd om in te grijpen. Probeer eens de groene smoothies. Dit is een makkelijk en gezond alternatief.

De gezonde werking

Groene smoothies worden steeds populairder. Of je nu gewoon gezond wilt leven, of dat je graag af wilt vallen: de smoothies doen hun werk. Ze zijn zo gezond door de groenten die er in zitten. Deze zitten vol met vitaminen en mineralen die je lichaam zo hard nodig heeft. Deze stoffen zorgen ervoor dat je minder snel ziek wordt en dat jij je fit en energiek voelt. Daarnaast heeft het een positief effect op je huid, die weer straalt als nooit tevoren. Al deze voordelen heb je natuurlijk ook wanneer je de groenten eet bij het diner. Maar het grote voordeel van de groene smoothies is, dat je ze op elk moment van de dag kunt drinken. Zo blijft je lichaam continu in balans.

Hoe maak je een lekkere smoothie?

Groene smoothies zijn erg makkelijk te maken. En dat is ook al een deel van het succes. Op deze manier kost het je weinig tijd en moeite om gezond te leven. Zelfs als je normaal gesproken niet zo van groenten houdt, is dit een perfecte manier om toch de stoffen krijgen. Het enige wat je nodig hebt, is een goede blender en dan kun je meteen al aan de slag. De basis van een smoothie is water, vloeibare yoghurt of melk. Vervolgens doe je er het fruit en de groenten bij die op het recept staan aangegeven. Al kun je er natuurlijk altijd een eigen draai aan geven met de ingrediënten die jij lekker vindt. Zet de blender in werking en je bent al klaar.

Afwisselen met je groene smoothies

Een lekker groentedrankje krijg je makkelijk naar binnen. Toch is wat afwisseling altijd prettig. Kijk maar eens rond in de supermarkt of bij de groenteboer en je staat verstelt van de keuze die je hebt. Wat dacht je van spinazie, boerenkool, selderij of sla? Eigenlijk is iedere groente die je ook rauw kunt eten, geschikt voor een groene smoothie. Het is een kwestie van smaak wat je lekker vindt. Verschillende recepten helpen je een handje op weg.

Probeer eens een groene smoothie van avocado, spinazie en banaan:
- 150 gram verse spinazie
- 1 banaan
- 1 avocado
- 200 ml yoghurt

Stop deze ingrediënten even in de blender en er staat een heerlijk glas sap voor je klaar. Wie zegt nu nog dat gezond leven lastig is? Hier vind je meer groene smoothies recepten.